Kwaliteitsfunctionaris & Adviseur Beleid Spoedzorg 28-32 uur

Waar kom je te werken?

Huisartsenpost Eemland is een onderdeel van de organisatie Huisartsen Eemland. Dit is een initiatief van alle huisartsen uit de regio Eemland, verenigd in de coöperatie HCE (Huisartsen Coöperatie Eemland U.A).

Wij zijn de regionale huisartsenorganisatie die de huisartsen in de regio Eemland faciliteert bij het uitvoeren van huisartsenzorg. Er zijn ruim 180 huisartsenpraktijken en bijna 100 medewerkers aan onze organisatie verbonden. De Spoedzorg in Amersfoort is georganiseerd in het Meander Medisch Centrum en bestaat uit de  Spoedeisende Hulp en de huisartsenpost (HAP) van Huisartsen Eemland. Hierdoor hebben de inwoners van Amersfoort en omstreken (ongeveer 380.000 inwoners) één toegangspoort tot acute huisartsen- en ziekenhuiszorg.

Vanaf 2022 vindt een intensivering plaats in de samenwerking door het vormen van een gezamenlijk spoedplein. Het team van de HAP bestaat uit o.a. huisartsen, waarnemers, triagisten, eerstelijns- verpleegkundigen, dokteresassistentes en chauffeurs. Samen zorgen we ervoor dat de inwoners die ’s avonds, ’s nachts of in het weekend met spoed medische hulp nodig hebben, goed worden geholpen.

Zie www.huisartseneemland.nl voor meer informatie.

Dit ga je doen als kwaliteitsfunctionaris & adviseur beleid

  • Je adviseert en ondersteunt het HAP management bij de ontwikkeling van het strategische kwaliteitsbeleid;
    Je ontwikkelt (mede) het kwaliteitsbeleid op operationeel en tactisch niveau en je vertaalt deze naar de organisatie in concrete werkafspraken, protocollen en procedures;
  • Je ziet toe op een goede werking, naleving en NPA-certificering van het kwaliteitssysteem. Je zorgt voor implementatie, borging, toetsing en evaluatie van kwaliteitsbeleid. Dit doe je bijvoorbeeld door het organiseren van interne audits;
  • Je voert de regie in het implementeren van de PDCA-verbetercyclus in alle facetten van de huisartsen spoedpost. Je bouwt mee aan een lerende organisatie, door gebruik te maken van het leren van klachten en incidenten, maar ook door gebruik te maken van spiegelinformatie op basis van medisch handelen;
  • Je oefent een interne en externe onderzoeks- en adviesrol zelfstandig uit. Dit geldt in het bijzonder voor het aansturen van de commissies voor Veilig Incidenten Melden (VIM) en het onderzoek naar calamiteiten;
  • Afhankelijk van de grootte van de aanstelling voer je zelf de rol van klachtenfunctionaris uit (4 uur per week), of ziet toe op de werkzaamheden van de klachtenfunctionaris. Als klachtenfunctionaris ontvang en behandel je klachten, zorg je dat patiënten zich gehoord voelen, voer je bemiddelingsgesprekken en formuleer je verbetermaatregelen. Klachtenafhandeling is een belangrijk middel om vanuit patiënten perspectief naar kwalitatieve zorg te kunnen kijken;
  • Je onderhoudt contact met de cliëntenraad voor belangenbehartiging en geeft (on-)gevraagd advies ten aanzien van de kwaliteit van zorg;
    Naast de activiteiten binnen de lijnorganisatie, ben je bezig met (beleids-)projecten gericht op kwaliteitsverbetering van de huisartsen Spoedzorg. Je schrijft (mee aan) projectvoorstellen en businesscases en verzorgt rapportages. Je vervult diverse rollen binnen projecten; de ene keer ben je deelnemer en de andere keer leid je het project.

Wat breng jij mee?

  • Je hebt een duidelijk ontwikkelde visie op kwaliteitszorg en de functie daarvan binnen de gezondheidszorg. Hierbij werk je vanuit het nieuwe denken over kwaliteit waarbij ‘samen leren en verbeteren’ centraal staat en de focus van het beleid ligt op motiveren en inspireren. Je ziet het als uitdaging om dit nieuwe kwaliteitsdenken door te voeren in het DNA van de organisatie;
  • Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen in de zorgsector, met name 1e lijn zorg en bij voorkeur in de Spoedzorg. Daarbij heb je kennis van kwaliteitszorg, kwaliteitssystemen, procesbeheersing en organisatiekunde;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring in het onderzoeken van incidenten en calamiteiten op basis van de PRISMA methode en met het opstellen van onderzoeksverslagen;
  • Je werkt gestructureerd en bent daarbij analytisch én pragmatisch ingesteld;
  • Je bent een verbinder en hebt een open en flexibele houding waarmee je weet te motiveren en enthousiasmeren. Je bent daarbij organisatiesensitief en kunt verschillende belangen samenbrengen en weerstand overbruggen;
  • Je beschikt over een hbo-diploma in een relevante richting (gezondheidszorg/kwaliteit);
  • Je hebt een aantal jaren relevante werkervaring op het gebied van kwaliteit en beleid;
  • Je hebt een vlotte pen en schrijft gemakkelijk en correct;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met Office365 en het werken in Microsoft Teams.

Ons aanbod

Wij bieden een zelfstandige, verantwoordelijke en afwisselende functie in een organisatie die volop in ontwikkeling is. We gaan in beginsel een contract aan van 28-32 uur per week voor bepaalde tijd met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd waarop de CAO Huisartsenzorg van toepassing is.

Inschaling vindt plaats conform de FWHZ in schaal 8 of 9, minimaal € 3.350,- en max € 4.893,- bruto per maand o.b.v. 38 uur, afhankelijk van opleiding en ervaring. Naast de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 8% vakantietoeslag, 7,5% eindejaarsuitkering, een telefoon, een laptop en thuiswerk- en reiskostenvergoedingen, bieden wij ruimte voor creatieve en innovatieve ideeën en opleiding- en ontwikkelingsmogelijkheden.

Jouw sollicitatie

Jouw motivatie en CV kan rechtstreeks gestuurd worden naar HR@huisartseneemland.nl. Voor aanvullende informatie betreft deze positie kun je contact opnemen met Jack Baaij, Medisch Manager via j.baaij@huisartseneemland.nl. De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in de week 17 en 18.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.